2009. április 2., csütörtök

Írj cikkeket!

Gondoltál arra, hogy újságíró légy? Jó lenne, ha az írásaid megjelennének valahol? Ha a net is megfelelő médium az írásaidnak, akkor vezess blogot, vagy regisztrálj be egy olyan oldalra, ahol megjelenítik a jól megírt cikkeidet, és ezután még fizetnek is.

Egyelőre két ilyen oldallal találkoztam. Az egyikre már be is regisztráltam, de nem igazán tetszik az oldaluk. Sőt, ahogy utána néztem, találtam pár negatív véleményt is róluk.
Regisztráció után a belépési oldalon van két prezentáció, ami részletesen elmondja, hogy mi lesz a dolgom. Ez idáig rendben. Tényleg nagyon sok téma közül lehet választani, ha éppen nincs fenn olyan, akkor lehet kérvényezni az engedélyezését a szerkesztőtől. Én kérvényeztem, egyelőre még nem válaszoltak. Ennek már öt napja. Egy-egy cikknek legalább 350 szót kell tartalmaznia. Ezeket felteszik az oldalukra, és gondolom az ott megjelentetett Google hirdetésekből származó bevételből fizetnek az íróknak is. Ez viszont nincs leírva, garantált összeg sincs (legalábbis nem találkoztam vele), kifizetés 30 cikk után. Nincs szó szerződésről sem. Szóval ezek miatt nem tetszett az oldal. Egyébként a tavmunka.network.hu egyik blogjában írta valaki, akinek már fizettek, hogy egy cikk kb. 60 fillérre jött neki ki. Hát ez még kiflire sem elég.

A másik oldalt is ezen az oldalon ajánlották. Itt is a cikkírás a lényeg. Erről viszont még nincs tapasztalatom. Ha kipróbálom, akkor beszámolok róla.

3 megjegyzés:

  1. Szia Kisbogár!
    Az "egyiket" már én is csinálom egy ideje. Igaz, még csak 11 cikket írtam és kerestem kb. 250 Ft-ot. (Már meg sem nézem.) Mikor én regisztráltam, sokkal jobb volt, bármiről lehetett írni. Most meg úgy jártam, hogy felmentem az oldalra, kiválasztottam egy témát, amiről írni szeretnék. Megírtam másnap és mire visszamentem, hogy bemásoljam, már nem volt fenn az a téma. Már kb. 2 hete nem is írtam semmit...
    Kíváncsi vagyok, Neked bejön-e, majd figyelek :)
    Tara

    VálaszTörlés
  2. Á, én már lemondtam róla. 2 cikket írtam, de egyiket sem másoltam fel az oldalukra. Ráadásul a témafelvetésemre se reagáltak.

    VálaszTörlés
  3. pedig addig jól hangzott, míg nem írtad azt a 60 centet :D

    VálaszTörlés