2009. április 30., csütörtök

Kisgyerekem van, hogyan is lenne időm otthon dolgozni?

Amikor még az elsőszülöttem pici volt, állandó időhiányban szenvedtem. Sose tudtam befejezni a házimunkát, mindig megmaradt valami, ami engemet roppant mód bosszantott. Még enni is akkor ettem, amikor éppen aludt a manó, mert tuti, hogy akkor kellettem neki, amikor leültem enni. Szóval aki arról beszélt nekem, hogy ő még dolgozik is otthon a baba mellett, akkor azt egy csodafigurának néztem. Aztán ahogy nőtt a fiam, rá kellett jönnöm, hogy egész jól el tud játszani egyedül is, és a házimunkákért meg egyszerűen rajong. Így együtt főztünk, teregettünk, porszívóztunk. A lányom megszületése után már az elejétől így intéztem a dolgokat.

Aki tud otthon dolgozni is a pici mellett, az tehát nem valami szuperlény, hanem tervez-szervez-időtbeoszt. A házimunkába vonjuk be a gyerekeket is: az egészen picik a kiságyból, járókából nézhetik anyát munka közben, a pár hónapos már szívesen nézegeti a pihenőszékből a krumpli hámozást. A már közlekedő gyerkőc szívesen segítenek teregetni, mosógépbe pakolni. Ők ezeket a feladatokat játékként élik meg, ráadásul még fejleszti is őket. Lehet, hogy tovább tart így elvégezni, mintha egyedül csinálnánk, de ne fosszuk meg őket ettől a jó mókától. Egyébként is a kisgyerekes anyáknak engedniük kell az állandó takaríthatnékjukból. Házimunkát felesleges alvásidőre hagyni.

Amikor pedig eljátszik magának a gyerkőc pár percre, leülhetünk leveleket írni, olvasni, esetleg telefonokat elintézni. A nagyobb odafigyelést igénylő feladatokat hagyjuk akkorra, amikor alszik a pici. Lehet, hogy csak fél-egy órát alszik egyhuzamban, de sok kicsi sokra megy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése